Que es un elevator pitch?

06.04.2015 21:15
 
Elevator pitch es defineix com un discurs de presentació sobre un projecte o emprenedoria, davant potencials clients o accionistes que busquen projectes i emprenedors amb idees clares, concises i sintètiques per prendre decisions sobre si invertir o no.
 

Com preparar un Elevator Pitch en 4 passos?

 
El elevator pitch és una eina fonamental per realitzar contactes per la teva empresa o projecte. Consisteix a transmetre la idea del nostre projecte en el que dura un viatge d'ascensor, en menys de 2 minuts.
 

1. Defineix el teu projecte:

 
Qui és el teu públic. Qui va a utilitzar el teu producte?
Quin problema té. Quin problema o necessitat latent vas a satisfer?
Quina solució ofereixes. Com ho vas a satisfer?
 

2. Respon a les preguntes més comuns:

 
Qui ets i la teva experiència. D'on véns? Per què pots portar aquest projecte a l'èxit?
Què necessites per triomfar?
Què mercat ha. Com de gran és el mercat al que et dirigeixes?
Quines són les possibles sortides per a tu i per als inversors. Com van a recuperar els inversos seus diners i quan? (Mitjançant una venda de la start-up a una altra empresa gran, recompra d'accions per part de l'emprenedor ...)
 

3. Deixa ben clar què et diferencia dels altres i què té d'atractiu teu projecte.

 
Per què van a invertir en tu i no en un altre?
 

4. Explica el teu model de negoci.

 
Com vas a guanyar diners?
Per què serà un èxit?
 
 
 
 

CONSIDERACIONS

 
  • No et estenguis massa, així que ensáyalo tantes vegades com et faci falta per controlar el temps.
  • Assegura't de donar la informació fonamental i despertar l'interès, sense memoritzar, per mostrar naturalitat.
  • No insisteixis massa ni siguis pesat. Moltes vegades els inversors no et donaran un sí a la primera. Tingues paciència i si la resposta és un no, busca altres opcions, analitza la teva elevator pitch i intenta esbrinar el per què: ¿què ha fallat? Has fet bé la presentació? ¿Era l'inversor adequat per al teu projecte?
  • Tingues en compte quines coses no fer quan presentes la teva elevator pitch. Per començar no intentis aclaparar amb xifres. No és el moment d'entrar en detalls així que pots donar alguna pinzellada que consideris interessant però sense abusar. I per descomptat, no intentis adornar el teu projecte amb xifres exagerades, ja que no semblarà creïble.