El primer dia de l’assignatura de PEAFE en van proposar un cosa mai o molt poques vegades en havien proposat, gestionar el nostre propi procés d’aprenentatge. Per a molts era una novetat, i com a novetat, va provocar molta inquietud, pero, sobretot, molt interrogants que a continuació anirem aclarint.
-
Com gestionaríem el nostre propi procés d’aprenentatge
Mitjançant un PLE.
-
Que és un PLE?
PLE (per les seves sigles en anglès de Personal Learning Environment) són el conjunt d’eines, aplicacions, serveis web, relacions i/o interaccions que una persona utilitza per a gestionar el seu propi procés d’aprenentatge. Aquests sistemes ajuden als estudiants a prendre el control i gestió del seu propi aprenentatge.
-
En quina plataforma es desenvolupa aquest PLE?
En aquest cas, la plataforma que utilitzariem seria una plataforma virtual.
- Que ha de conteninr un PLE?
Eines, mecanismes i activitats per a llegir
Eines: newsletters, canals de vídeo, pàgines web, etc.
Mecanismes: recerca, curiositat, iniciativa, etc.
Activitats: conferències, lectura, revisió de titulars, visualització d'audiovisuals.
Eines, mecanismes i activitats per fer / reflexionar fent
Eines: blocs, wikis, quaderns de notes, canals de vídeo, presentacions visuals, pàgines web, etc.
Mecanismes: síntesi, reflexió, organització, estructuració, anàlisi, etc.
Activitats: creació d'un diari de treball, fer un mapa conceptual, publicar un vídeo propi, etc.
Eines, mecanismes i activitats per compartir i reflexionar en comunitat
Eines: eines de programari social, seguiment de l'activitat en xarxa, llocs de xarxes socials.
Mecanismes: assertivitat, capacitat de consens, diàleg, decisió, etc.
Activitats: trobades, reunions, fòrums, discussions, congressos, etc.
-
Quan hem d'introduir informació al PLE?
A qualsevol hora, es a dir, no hi ha ni un màxim ni un mínim d'informació ni cap hora per ampliar el nostre PLE. Total llibertat per poder fer i desfer en el nostre procés d'aprenentage, ja que es el nostre própi.