Avaluació

Objectiu es explicar el procés de l’avaluació

Avaluació

  • Tradicionalment associat al resultat final
  • Actualment mirar observar, reflexionar no només el resultat final sino al llarg de temps

Fases

  • Recollir informació
  • Emetre un judici (com anem?)
  • Prendre decisió (buscar més objectius)

Avaluació: eina que ens detecta com evoluciona una persona i aquesta esta integrada dins del procés E-A.

Funcions de l’avaluació

  1. Caràcter social
    1. Selecciona i classificar i orienta l’adquisició d’aprenentatge (estar per sobre o per sota d’aquestes persones)
      1. Educació física i rendiment
  2. Caràcter pedagògic o formatius
    1. Ens permet reconèixer el canvis al llarg del procés
      1. Tots el àmbits

 

Formes d’avaluar (Quan?)

  • Abans

o   Avaluació inicial -> pronòstic

  • Durant

o   Avaluació formativa -> diagnòstic

  • Després

o   Avaluació sumativa -> balanç final (NO EXAMEN FINAL ja que així només ens fixaríem en el resultat final)

 

Formes d’avaluar

Mesures + judici

  • Avaluació criterial : compara individu amb individu
  • Avaluació normativa: compara individu amb població

No hi ha una única forma d’avaluar

Implicar al aprenent

  • Heteroavaluació: avalua el tècnic a l’aprenent
  • Coevaluacio: aprenent avalua al company amb uns criteris (aprèn a fer i avaluar)
  • Autoavaluació: criteris per fer-ho un mateix.

Instruments d’avaluació

  • Vàlids
  • Fiables
  • Objectius
  • Normalitzats
  • Estandarditzats

2 tipus de procediments

  1. Procediments d’experimentació (avaluació objectiva)
  2. Procediments d’observació (avaluació subjectiva)
    1. Observació directa
      1. Registre anecdòtic
    2. Observació indirecte
      1. Llistes de control (si/no)
      2. Escales descriptives (grau de consecució aprenentatge)

Procés d’aplicació de l’avaluació ( Blázquez, 1990)

  1. Determina OD
  2. Determinar activitat avaluació en cada uns dels moments.
  3. No cal dissenyar expressament activitats d’avaluació
  4. Fer-se pregunta a un mateix (les activitats d’avaluació son coherents amb els objectius)
  5. Definir instruments d’avaluació
  6. Establir comportaments /aspectes de ser avaluats
    1. Definir criteris avaluació
    2. Assignar nivells d’eficàcia (qualitativa o quantitativa)
    3. Determinar els nivells d’exigència