Avaluació
Objectiu es explicar el procés de l’avaluació
Avaluació
- Tradicionalment associat al resultat final
- Actualment mirar observar, reflexionar no només el resultat final sino al llarg de temps
Fases
- Recollir informació
- Emetre un judici (com anem?)
- Prendre decisió (buscar més objectius)
Avaluació: eina que ens detecta com evoluciona una persona i aquesta esta integrada dins del procés E-A.
Funcions de l’avaluació
- Caràcter social
- Selecciona i classificar i orienta l’adquisició d’aprenentatge (estar per sobre o per sota d’aquestes persones)
- Educació física i rendiment
- Selecciona i classificar i orienta l’adquisició d’aprenentatge (estar per sobre o per sota d’aquestes persones)
- Caràcter pedagògic o formatius
- Ens permet reconèixer el canvis al llarg del procés
- Tots el àmbits
- Ens permet reconèixer el canvis al llarg del procés
Formes d’avaluar (Quan?)
- Abans
o Avaluació inicial -> pronòstic
- Durant
o Avaluació formativa -> diagnòstic
- Després
o Avaluació sumativa -> balanç final (NO EXAMEN FINAL ja que així només ens fixaríem en el resultat final)
Formes d’avaluar
Mesures + judici
- Avaluació criterial : compara individu amb individu
- Avaluació normativa: compara individu amb població
No hi ha una única forma d’avaluar
Implicar al aprenent
- Heteroavaluació: avalua el tècnic a l’aprenent
- Coevaluacio: aprenent avalua al company amb uns criteris (aprèn a fer i avaluar)
- Autoavaluació: criteris per fer-ho un mateix.
Instruments d’avaluació
- Vàlids
- Fiables
- Objectius
- Normalitzats
- Estandarditzats
2 tipus de procediments
- Procediments d’experimentació (avaluació objectiva)
- Procediments d’observació (avaluació subjectiva)
- Observació directa
- Registre anecdòtic
- Observació indirecte
- Llistes de control (si/no)
- Escales descriptives (grau de consecució aprenentatge)
- Observació directa
Procés d’aplicació de l’avaluació ( Blázquez, 1990)
- Determina OD
- Determinar activitat avaluació en cada uns dels moments.
- No cal dissenyar expressament activitats d’avaluació
- Fer-se pregunta a un mateix (les activitats d’avaluació son coherents amb els objectius)
- Definir instruments d’avaluació
- Establir comportaments /aspectes de ser avaluats
- Definir criteris avaluació
- Assignar nivells d’eficàcia (qualitativa o quantitativa)
- Determinar els nivells d’exigència