Premisses bàsiques per programar

L’objectiu d’aquesta primera part es determinar les premisses bàsiques per poder programar i identificar els perills que té el no fer una bona programació.
PREMISSES BÀSQUIES
Tenir uns CONEIXEMNETS
- Pedagògic: com es pot ensenyar?
- Social: treball amb persones i col·lectius i el seu funcionament.
- Psicològics: identificar el mecanismes que fem utilitzar per aprendre.
- Epistemològic: coneixement conceptual.
- Condicions contextuals especifiques : escenaris on es du a terme les programacions .
Perills de no programar (George Steiner, 1979)
- Renunciar perquè hem tingut èxit sense fer-ho
- Pel fet de programar hi ocurreix un miracle
- Ignorar la intiucio per qui teballes
- Programar només per avui
- Planificar a llarg termini és impopular
- Disseny de programes poc realistes
- No revisar el proces
Fases per arrivar a ser expert (Berliner, 1980)
Qüestions relatives al procés de programació
- Escasa adaptacio al model teóric
- El més importat és el dia a dia
- Prog. Centrada en la activitat
- Justificacions de qui no programa
- No creu en ella
- No es capaç de programar
- Massa temps
Preocupacions (Placeck, 1984)
- Practiques
- Activitats, material, organització...
- Imprevisibles
- Temps, humor , emocions...
Les principals diferencies entre un tècnic principiant i un amb experiència