Premisses bàsiques per programar

L’objectiu d’aquesta primera part es determinar les premisses bàsiques per poder programar i identificar els perills que té el no fer una bona programació.

 
 

PREMISSES BÀSQUIES

Tenir uns CONEIXEMNETS

  1. Pedagògic: com es pot ensenyar?
  2. Social: treball amb persones i col·lectius i el seu funcionament.
  3. Psicològics: identificar el mecanismes que fem utilitzar per aprendre.
  4. Epistemològic: coneixement conceptual.
  5. Condicions contextuals especifiques : escenaris on es du a terme les programacions . 
 
 
 
Perills de no programar (George Steiner, 1979)
  • Renunciar perquè hem tingut èxit sense fer-ho
  • Pel fet de programar hi ocurreix un miracle
  • Ignorar la intiucio per qui teballes
  • Programar només per avui
  • Planificar a llarg termini és impopular
  • Disseny de programes poc realistes
  • No revisar el proces

Fases per arrivar a ser expert  (Berliner, 1980)

Qüestions relatives al procés de programació

  • Escasa adaptacio al model teóric
    • El més importat és el dia a dia
  • Prog. Centrada en la activitat
  • Justificacions de qui no programa
    • No creu en ella
    • No es capaç de programar
    • Massa temps

Preocupacions (Placeck, 1984)

  • Practiques
    • Activitats, material, organització...
  • Imprevisibles
    • Temps, humor , emocions...

 

 

Les principals diferencies entre un tècnic principiant i un amb experiència