2. Objectius didàctics

Objectius:

  • Situacions o capacitats a las quals preveiem a les quals arribaran a assolir
  • Finalitat no es igual a objectius
  • El objectius en orienten guien y son de punt de referència
  • Informen i donen pistes

Característica

  • Redacció: pistes línees d’actuació
  • Escassos : el que calguin i puguis avaluar
  • Mesurables: criteris avaluació
  • Propòsit a assolir
  • Estimulats i motivant
  • Realistes : desitjable = realista
  • Redacció clara i comprensible

 

Tipologia

  • Adquisició de conductes motrius/habilitats
  • Modificació conductes
  • Millora condició física desenvolupament CCFFBB
  • Vivència personal
  • Recreació i gaudiment
  • Adquisició hàbits saludables/practica esportiva regular
  • Assimilació conceptes
  • Adquicició envers l'entorn i persones

Formulació

  1. Frase introductora
    1. L’aprenent en acabar l’UD serà capaç de...
  2. Verb infinitiu/forma reflexiva
  3. Verb = un objectiu
  4. “ben definits” parts i ordenats
  5. Orientats a l’aprenent
  6.  Nombre coherent i real

Utilitat

Comunicació a l’aprenent del resultat desitjat de la seva formació:

  • Que es el que esperem d’ ell?
  • Han de suposar un repte superable

Grau de concreció

  • Orientat al PROCÉS (obj. com referència)
  • Centrats en el PRODUCTE (objectiu operatius o conceptuals)
  • Nivell d’objectius
    • Generals
    • Terminal
    • Específic
    • Didàctics

Referència

  • Pràctica motriu(adquisició hab. bàsiques/tècniques / tàctiques/ estratègiques
  • Adquisició de valors(conducta/comportament)
  • Adquisició coneixements(teoria)

Specific

Mesurable

Action

Realistic

Time-limited

 

Elements basics del objectius didàctic

Acció (verb i complet directe)

  • Propis duna UD
  • Concreten les finalitat o els objectius generals (diagnòstic inicial)
  • Tipus objectius
    • Operatius
      • Identifiques o descriuen accions on l’acte es observable
      • Verbs accions específics concret i d’interpretació unívoca.
    • Oberts
      • La seva consecució no comporta els mateixos resultats a tots el participants (diferents i singulars)
      • Quan utilitzar-los?
        • Ensenyament de situacions globals (2x2, 3x3...)
        • Propis ensenyament estil producció
        • Recerca de resultats personals: experiencice/vivencies

Condicions (complements circumstancies en quines circumstancies)

Criteris d’avaluacio (nivell de competenci a assolir)

Redacció objectius

verbs d'accio per categories taxonòmiques