2. Objectius didàctics
Objectius:
- Situacions o capacitats a las quals preveiem a les quals arribaran a assolir
- Finalitat no es igual a objectius
- El objectius en orienten guien y son de punt de referència
- Informen i donen pistes
Característica
- Redacció: pistes línees d’actuació
- Escassos : el que calguin i puguis avaluar
- Mesurables: criteris avaluació
- Propòsit a assolir
- Estimulats i motivant
- Realistes : desitjable = realista
- Redacció clara i comprensible
Tipologia
- Adquisició de conductes motrius/habilitats
- Modificació conductes
- Millora condició física desenvolupament CCFFBB
- Vivència personal
- Recreació i gaudiment
- Adquisició hàbits saludables/practica esportiva regular
- Assimilació conceptes
- Adquicició envers l'entorn i persones
Formulació
- Frase introductora
- L’aprenent en acabar l’UD serà capaç de...
- Verb infinitiu/forma reflexiva
- Verb = un objectiu
- “ben definits” parts i ordenats
- Orientats a l’aprenent
- Nombre coherent i real
Utilitat
Comunicació a l’aprenent del resultat desitjat de la seva formació:
- Que es el que esperem d’ ell?
- Han de suposar un repte superable
Grau de concreció
- Orientat al PROCÉS (obj. com referència)
- Centrats en el PRODUCTE (objectiu operatius o conceptuals)
- Nivell d’objectius
- Generals
- Terminal
- Específic
- Didàctics
Referència
- Pràctica motriu(adquisició hab. bàsiques/tècniques / tàctiques/ estratègiques
- Adquisició de valors(conducta/comportament)
- Adquisició coneixements(teoria)
Specific
Mesurable
Action
Realistic
Time-limited
Elements basics del objectius didàctic
Acció (verb i complet directe)
- Propis duna UD
- Concreten les finalitat o els objectius generals (diagnòstic inicial)
- Tipus objectius
- Operatius
- Identifiques o descriuen accions on l’acte es observable
- Verbs accions específics concret i d’interpretació unívoca.
- Oberts
- La seva consecució no comporta els mateixos resultats a tots el participants (diferents i singulars)
- Quan utilitzar-los?
- Ensenyament de situacions globals (2x2, 3x3...)
- Propis ensenyament estil producció
- Recerca de resultats personals: experiencice/vivencies
- La seva consecució no comporta els mateixos resultats a tots el participants (diferents i singulars)
- Operatius
Condicions (complements circumstancies en quines circumstancies)
Criteris d’avaluacio (nivell de competenci a assolir)
Redacció objectius
verbs d'accio per categories taxonòmiques
