7. Estratègies d’ensenyament

Com ensenyarem?

  • Organització i gestió de la sessió

o   Formació de grups:

  • Individual
  • Grupals
  • Si son grupals  els criteris d´elecció

o   Elecció del tipus d´activitat:

  • Exercicis
  • Tasques
  • Formes jugades /etc.

o   Distribució espacial:

  • Un únic espai
  • Per estacions

o   Característiques del material i les instal·lacions

  • Quin material i quines instal·lacions seran necessàries

o   Gestió del temps de sessió

  • Quin temps dedicarem a cada tasca
  • Comunicació:

o   Canals de comunicació:

  • Visual / auditiu/ tàctil/etc.
  • Mitjans didàctics personals i materials

o   Fases de la informació:

  • Abans
  • Durant
  • Després de les activitats

o   Feedback:

  • Correctiu i/o afectiu
  • Positiu
  • Negatiu
  • Neutre
  • Interacció

o   Relacions entre ensenyant i aprenent / grup

o   Conducta de l´ensenyant:

  • Directiva
  • No directiva
  • Sociointegradora
  • Condicions de l’aprenentatge:

o   Metodologia:

  • Analítica
  • Global
  • Mixta

o   Tipus de pràctica

  • Massiva (tots al mateix temps)
  • Distribuïda (per estacions)

o   Estils d´ensenyament:

  • Reproducció (imitació)
  • Producció (l’aprenent es el que produeix les respostes apartir de la nostra guia)

o   Transferència d´aprenentatges

  • Positiva
  • Negativa
  • Neutre

 

Model de Sessió:

  • Característiques de la sessió:

o   Sempre utilitzar la mateixa nomenclatura de les parts

o   Respectar las característiques de cada part

  • Estructura de la sessió
  1. Fase d’adaptació
    1. Informació inicial: Explicació de la sessió
    2. Adaptació: Escalfament físic i psicològic
  2. Fase d’assoliment d´objectius
  3. Fase de readaptació
    1. Reflexió sessió: anàlisis de resultats
    2. Estiraments / relaxació: tronada a la calma

 

 

 

Crea una página web gratis Webnode