7. Estratègies d’ensenyament
Com ensenyarem?
- Organització i gestió de la sessió
o Formació de grups:
- Individual
- Grupals
- Si son grupals els criteris d´elecció
o Elecció del tipus d´activitat:
- Exercicis
- Tasques
- Formes jugades /etc.
o Distribució espacial:
- Un únic espai
- Per estacions
o Característiques del material i les instal·lacions
- Quin material i quines instal·lacions seran necessàries
o Gestió del temps de sessió
- Quin temps dedicarem a cada tasca
- Comunicació:
o Canals de comunicació:
- Visual / auditiu/ tàctil/etc.
- Mitjans didàctics personals i materials
o Fases de la informació:
- Abans
- Durant
- Després de les activitats
o Feedback:
- Correctiu i/o afectiu
- Positiu
- Negatiu
- Neutre
- Interacció
o Relacions entre ensenyant i aprenent / grup
o Conducta de l´ensenyant:
- Directiva
- No directiva
- Sociointegradora
- Condicions de l’aprenentatge:
o Metodologia:
- Analítica
- Global
- Mixta
o Tipus de pràctica
- Massiva (tots al mateix temps)
- Distribuïda (per estacions)
o Estils d´ensenyament:
- Reproducció (imitació)
- Producció (l’aprenent es el que produeix les respostes apartir de la nostra guia)
o Transferència d´aprenentatges
- Positiva
- Negativa
- Neutre
Model de Sessió:
- Característiques de la sessió:
o Sempre utilitzar la mateixa nomenclatura de les parts
o Respectar las característiques de cada part
- Estructura de la sessió
- Fase d’adaptació
- Informació inicial: Explicació de la sessió
- Adaptació: Escalfament físic i psicològic
- Fase d’assoliment d´objectius
- Fase de readaptació
- Reflexió sessió: anàlisis de resultats
- Estiraments / relaxació: tronada a la calma